Nasze Przedszkole


Pierwsze wzmianki o przedszkolu pochodzą z 1939 roku. W 2013 roku zajęliśmy I miejsce w plebiscycie na najlepsze przedszkole w Powiecie Kłobuckim. Nasze przedszkole w 2014 roku obchodziło swoje 75. urodziny.

Rok założenia: 1939
Godziny pracy: od 6:30 do 16:30
Liczba oddziałów: 7
Grupa "Stokrotki" 2,5-3 latki
Grupa "Krasnale": 3.5-4 latki
Grupa "Smerfy" 4-5 latki
Grupa "Gwiazdeczki": 4-5 latki
Grupa "Słoneczka": 5-6 latki
Grupa "Biedronki": 6 latki
Grupa "Nutki": 6 latki


Placówka nasza zapewnia:

  • profesjonalną opiekę, wychowanie i wszechstronne nauczanie dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat,
  • dogodne dla rodziców godziny pracy,
  • wykwalifikowany personel,
  • ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi,
  • bogatą ofertę imprez rodzinnych i środowiskowych,
  • ciekawe zajęcia dodatkowe: rytmikę, język angielski, taekwondo,
  • opiekę logopedyczną,
  • bezpieczne warunki pobytu dzieci w salach,
  • smaczne, domowe posiłki.


Zajęcia dodatkowe prowadzone w naszym przedszkolu:

  • język angielski,
  • gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna,
  • zajęcia logopedyczne,
  • rytmika,
  • religia.



Co robimy w przedszkolu? Jak działamy? Jak pracujemy i odpoczywamy?

Uczestniczenie w życiu przedszkola dostarcza dzieciom wielu pozytywnych przeżyć i wrażeń. Wiek przedszkolny cechuje wzmożona aktywność ruchowa i umysłowa. Dlatego też, organizujemy dzień w przedszkolu tak, aby odpowiadał potrzebom psychicznym i fizycznym przedszkolaków, a okresy większej aktywności przeplatały się z chwilami spokoju i wyciszenia.

Prowadzenie zajęć dodatkowych, np.: rytmika pomaga naszym dzieciom zadbać o ład w sobie i odnaleźć właściwy porządek w świecie. Zajęcia rytmiczne to przede wszystkim nauka poprzez wspólną zabawę, która prowadzona jest tak aby zdobywanie wiedzy kojarzyło się dziecku z przyjemnością.
Specjalnie skonstruowane zajęcia rytmiczne zawierają w sobie różny dobór ćwiczeń z elementami wyrabiania sprawności fizycznej, uwrażliwienia na zmiany zachodzące w muzyce, oswajania z zagadnieniami muzycznymi, ilustracjami ruchowymi do piosenek, elementami tańca towarzyskiego, tańca grupowego oraz relaksacją przy muzyce i muzykoterapią.

Prowadzimy też zajęcia z języka angielskiego. Nadrzędnym celem jest zabawa językiem, stwarzanie możliwości osłuchania z językiem obcym, rozróżniania języka obcego od ojczystego, oraz rozwijanie zdolności i umiejętności językowych na poziomie adekwatnym do możliwości dzieci w wieku przedszkolnym. Poprzez inspirującą wyobraźnię i umysł dziecka zabawę oraz stymulowanie ciekawości i tolerancji wobec innych ludzi i kultur proces uczenia się języka angielskiego u małych dzieci to głównie wprowadzenie do rozwijania takich umiejętności jak: słuchanie, mówienie oraz śpiewanie i recytowanie.

W ramach terapii prowadzona jest logopedia oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, a w ramach prac zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia z dziećmi wymagającymi pracy specjalistycznej prowadzą nauczyciele odpowiednich specjalności.
Realizujemy też programy własne np. „W krainie twórczości” – program oparty o metody arteterapii wpływający na rozwój psychoruchowy dziecka z wykorzystaniem metod aktywizujących, stymulacji polisensorycznej według pór roku Hedwiga Abela, edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej oraz aktywne słuchanie muzyki Bati Strauss skorelowane wszystko z technikami plastycznymi, dramą i muzykoterapią – wszystkie te metody pozwalają wyrównywać szanse wszystkim dzieciom niezależnie od ich zdolności.

Następnym programem własnym jest program „Umiem skakać jak żaba”. Jest to program z zakresu zajęć ruchowych. Tego typu zajęcia stwarzają dzieciom możliwości odpoczynku psychicznego, regenerację sił psychicznych i fizycznych, rozwijanie postaw wychowawczych, umiejętność radzenia sobie z trudnymi emocjami, pozwalają wyładować agresję, sprzyjają podnoszeniu sprawności fizycznej, kształtują jednocześnie estetykę i harmonię ruchów, piękną sylwetkę, poczucie rytmu.
Różnorodność dobieranych metod i form pracy, ich tempo, dynamika, harmonia oraz bogactwo ćwiczeń ułatwia nawiązanie kontaktu zarówno z dzieckiem zahamowanym, jak i nadpobudliwym. Ćwiczący podporządkowuje się wspólnemu działaniu, tym samym traci stopniowo zainteresowanie tylko własną osobą i włącza się do pracy z rówieśnikami. Wynikiem takiego funkcjonowania jest radość płynąca ze wspólnego działania, co wpływa na podniesienie nastroju i samopoczucia dzieci.

Jestem bezpieczny” – to następny program własny. Myślą zasadniczą programu jest nauka o bezpieczeństwie, właściwych postawach i zachowaniach – wszystko poprzez zabawę. Przystosowany jest do zainteresowań, możliwości ruchowych, manualnych, zmysłowych i emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym. Zamierzeniem tego programu jest to, aby w każdym roku pobytu dziecka w przedszkolu wprowadzać zagadnienia, zadania, treści rozszerzające zakres dotychczasowej wiedzy o bezpiecznym zachowaniu w domu na drodze w najbliższym otoczeniu i wobec siebie samego.

Staramy się wychować dzieci tak, aby:

  • lepiej orientowały się w tym, co dobre, a co złe, potrafiły zgodnie bawić się i pracować zespołowo,
  • uczymy je odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach,
  • rozwijamy umiejętności społeczne dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
  • troszczymy się o zdrowie dzieci, ich rozwój fizyczny oraz sprawność fizyczną,
  • wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijamy umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
  • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej: do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej, etnicznej i religijnej,
  • wspieramy ich ciekawość, aktywność i samodzielności, poprzez nabywanie wiadomości i umiejętności, niezbędnych w dalszej edukacji. 


Świerszczykowy Klub Pożeracza Liter” – wspólne czytanie książeczek z przedszkolnej biblioteczki przynoszonych przez dzieci i wzajemnie wypożyczanych miedzy sobą. Zachęcamy w ten sposób dzieci do czytania poprzez wykreowanie nowej, atrakcyjnej formy czytelniczego współzawodnictwa. Dzieci biorą udział w zdobywaniu pieczątek i odznak czytelniczych, w zależności od ilości wypożyczonych i przeczytanych z rodzicami książeczek, a na koniec roku najgorliwsi staną przed szansą zdobycia nagród.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.